Kyssningsfartyg och färjor

TalinkSilja

2018-11-03 15:56 #0 av: Jimmy.L

Tallink/Silja trafik mellan:

Stockholm Åbo via Åland morgon och kväll.

Stockholm - Helsingfors via Åland

Stockholm - Tallinn via Åland

Stockholm - Riga

Helsingfors - Tallinn

På bild Viktoria 1

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-11-03 15:59 #1 av: Jimmy.L

M/S Baltic Princess

Byggd av Aker Yard, Frankrike (främre delen av skrovet) Färdigställd vid Aker Yard, Helsingfors, Finland 2008

Längd 212.10 m 

Bredd 29.00 m

Passagerare 2800

Fordon 600

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm No stress cabo verde , Göta Kanal

Anmäl
2018-11-03 16:05 #2 av: Jimmy.L

M/S Isabell 

Byggd 1988 Brodogradevna Industrija,

Längd 171,25 m 

Bredd 27,61 m

Passagerare 2 480 

Fordon 410 bilar

2013 köptes hon av Tallink från Viling Line,

Anmäl
2018-11-05 17:00 #3 av: Jimmy.L

Silja Serenade kommer att dockas i Nådendal och genomgå en renovering mellan den 11 nov till den 23 nov.

Nattklubben Atlantis kommer byggas om och byta namn till Starlight.

Stort fokus kommer ligga på panoramabaren bakom scenen.

Restaurangen El Capitan kommer byta namn till Grill House.Bon Vivant kommer renoveras.

Puben moderniseras och döps om till Sea Pub.

Hytter och hyttkorridorer kommer få ansiktslyftningar.

Anmäl
2018-11-05 17:06 #4 av: Jimmy.L

M/S Galaxy

Byggd 2005 Aker Finnyards, Raumo, Finland.

Längd 212,1 m Bredd 29 m

Passagerare 2800

Bilar 470

Trafikerar Stockholm - Åland - Åbo 

Anmäl
2018-11-05 17:44 #5 av: Jimmy.L

Tallink ökar i volym, men högre bränslepriser bidrar till en försämring av delårsresultatet för årets första nio månader.

https://www.sjofartstidningen.se/bunkerpriser-paverkar-delarsresultat/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.