kyssningsfartyg-färjor

M/S Birger Jarl ute för försäljning

2018-12-07 21:59 #0 av: Jimmy.L

M/S Birger Jarl finns nu till försäljning.

Ca 5,4 miljoner Euro.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2018-12-08 08:34 #1 av: Göstage

Nog risk för att ett K-märkt fartyg lämnar landet.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2018-12-08 08:37 #2 av: Jimmy.L

Ja jag tror inga i Sverige är intresserade av att köp henne. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-04-01 15:13 #3 av: Jimmy.L

Är detta slutet för henne nu?

Svartbygge, olovlig hotell- och restaurangverksamhet och brandfarliga rum. Ägaren till M/S Birger Jarl vid Stadsgårdskajen hotas nu med saftiga böter i miljonklassen. Och båten måste väck.

https://mitti.se/nyheter/baten-svartbygge-miljonboter/?omrade=sodermalm&view=app

Edit

Anmäl
2019-04-01 15:17 #4 av: Göstage

#3 Ja, nu skall det väl mycket till för att hon skall överleva, åtminstone i Sverige.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-04-01 15:29 #5 av: Jimmy.L

La till länken till artikel.

Men stämmer det är hennes dagar räknade.

Anmäl
2019-04-02 08:45 #6 av: Jimmy.L

Birger Jarls fartygschef ger nu sin syn på stadens beslut att båten måste bort från Stadsgårdskajen. – Vi vill ha tillbaka vår gamla plats på Skeppsbron. Då är alla konflikter och problem lösta, säger Ulf Larsson.

https://mitti.se/nyheter/fartygschefen-tanker-flytta/?omrade=sodermalm&view=app

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.