Kyssningsfartyg och färjor

MV Balmoral

2019-05-04 13:51 #0 av: Jimmy.L

Byggd 1988 i Väst Tyskland.

Kan ta 1400 passagerare.

530 besättningsmän

Längd 217.91 m

10 däck

Hon tillhör just nu Fred. Olsen Cruise Lines.

Hon har tillhört många olika rederier genom åren.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-05-04 13:52 #1 av: Jimmy.L

,

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-05-04 14:00 #2 av: Göstage

Klassiskt rena linjer och ingen överbyggd koloss! Tummen upp

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-04 14:20 #3 av: Jimmy.L

Ja hon var fin, tyvärr kunde jag inte fota den andra som låg längre bort, solen fortfarande ett problem. 

Anmäl
2019-05-04 14:41 #4 av: Göstage

Ja, solen kan vara rätt jobbig när man skall fotografera båtar.

De verkar ha en livbåt i vattnet - övning eller bara kontroll?

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-04 14:44 #5 av: Jimmy.L

#4 Dom ligger mitt i Stadsgården förtöjda i stora bojar och får ta livbåtarna till Skeppsbron. 

Edit

Anmäl
2019-05-04 14:51 #6 av: Göstage

Jaha - det låter som en annorlunda upplevelse för passagerarna!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.