Kyssningsfartyg och färjor

M/S Diana

2019-05-22 13:15 #0 av: Jimmy.L

Diana passerade Södertälje kanal i morse på sin väg till Stockholm via Birka och Drottningholm.

Göstage är väl inte så förtjust i henne en mer vanlig syn i Göteborg medans vi i Stockholm ser kanalbåtarna endast under sommaren. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-05-22 13:20 #1 av: Jimmy.L

Hon hade god fart in mot slussen. 

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-05-22 13:21 #2 av: Jimmy.L

Medans hon åker in i slussen så går jag snabbt bort för att plåta henne efter hon har slussat

Anmäl
2019-05-22 13:26 #3 av: Jimmy.L

Så har hon slussat och beger sig mot Birka, Drottningholm och slutligen Stockholm.

Anmäl
2019-05-22 13:27 #4 av: Jimmy.L

Hon är ute i hela 6 dagar från Göteborg till Stockholm och samma reslängd från Stockholm.

Anmäl
2019-05-22 13:33 #5 av: Göstage

Fina bilder på ett fint fartyg!

#0 Får väl protestera i all godmodighet: kanalbåtarna är trevliga även vid kaj i Göteborg- fast inslagna i sina vinterskrudar under vintern är de väl inga sevärdheter direkt. Här är Wilhelm Tham och Diana under vintertäcke.  

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-05-22 13:56 #6 av: Jimmy.L

#5 Tack, jag trodde du var lite mätt på dom. Glad

Anmäl
2019-05-22 14:44 #7 av: Pyttelite

Tjusig Donna!

Fin vy över slätten när man ser hennes skorsten bland raps och vete.

Då är det sommar!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Anmäl
2019-06-29 15:08 #8 av: Jimmy.L

JUNO på väg mot Göteborg.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.