Övrigt

15 personer i sjödrama utanför Tjörn

2019-06-09 13:53 #0 av: Göstage

En tolv meter lång båt med femton personer ombord varav två barn har fått motorstopp utanför Tjörn och tar in vatten. Den har drivit in mot en klippig strand där det inte går att ta sig i land och risken finns att den kan kantra. Räddningstjänsten på Tjörn plus dykare från räddningstjänsten på Gårda i Göteborg, förhoppningsvis även Sjöräddningen är under utryckning.

Källa.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-06-09 14:00 #1 av: Göstage

Båten har nu säkrats och någon risk för att den skall kantra föreligger inte enligt räddningstjänsten, Källa som ovan.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-06-09 14:35 #2 av: Jimmy.L

Vad är det för typ av färja som går där?

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=7238680

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-06-09 15:08 #3 av: Jimmy.L

Det var personfärjan Inger som gick mellan Lilla Brattön och fastlandet.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-06-09 15:21 #4 av: Göstage

Okej, det förklarar saken - det lät mycket med så många på en fritidsbåt i den storleken.

Anmäl
2019-06-09 17:38 #5 av: Jimmy.L

Lite bilder finns i länken.

https://nyhetersto.se/2019/06/09/jusr-nu-sjordrama-utanfor-almon-15-obord/

Anmäl
2019-06-09 18:14 #6 av: Göstage

Endast en flytväst ombordFunderar

Anmäl
2019-06-09 18:19 #7 av: Jimmy.L

Hur kan den få vara i trafik utan flytvästar? Här har man ju brustit i sjösäkerheten. 

Anmäl
2019-06-09 18:30 #8 av: Göstage

Ja, det verkar minst sagt märkligt! 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.