Kyssningsfartyg och färjor

M/S Seabourn Ovation

2019-08-04 19:52 #0 av: Göstage

Seabourn Ovation levererades till sina ägare så sent som i april förra året och är ingen bjässe med sin längd på 210 meter. Men hon är i gengäld lyxig, med förnämliga konstverk ombord bland annat.

Idag låg hon vid Amerikakajen i Göteborg, och det blev några bilder i det lätt soldisiga vädret.

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-08-04 19:53 #1 av: Göstage

Fler som var nyfikna på henne!

Stolt medis på Kust & hav iFokus och Fågelskådning iFokus, samt stöttar självklart Debatt iFokus.

Anmäl
2019-08-04 19:56 #2 av: Göstage

Och jag gissar att det plåtades friskt även från sightseeingbåten Göteborg.

Anmäl
2019-08-04 19:59 #3 av: Göstage

Gudmor till fartyget är ingen mindre än Elaine Paige, och i samband med fartygsdopet framfördes originalmusik av Tim Rice.

https://en.wikipedia.org/wiki/MV_Seabourn_Ovation

Anmäl
2019-08-04 20:03 #4 av: Göstage

Dags för fartygsinspektion!

Anmäl
2019-08-04 20:08 #5 av: Göstage

Omgivningarna kring Amerikaskjulet är väl välbekanta vid det här laget. 

Anmäl
2019-08-04 20:14 #6 av: Jimmy.L

Hon var inte så tokig, lite lustig form på henne. Fina bilder.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-08-04 20:17 #7 av: Göstage

Ja, hon är lite ovanlig, men rätt elegant.

Anmäl
2019-08-04 20:38 #8 av: Jimmy.L

Ja jag gillar tomrummet i mitten på henne det får henne att inte se så klumpig ut som dom större kryssningsfartygen kan vara.

Sajtvärd för Debatt, Mina Foton, kust & Hav, Militärhistoria, Skärgårdsbåtarna, sport, Stockholm 

Anmäl
2019-08-24 21:29 #9 av: Jimmy.L

Passerade henne idag.

Anmäl
2019-08-24 21:35 #10 av: Göstage

#9 Kul! Fin bild dessutom. 

(Kan det vara det första kryssningsfartyget på K&H som blivit fotat i två hamnar?) 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.